syysloka

syysloka

maanantai 20. helmikuuta 2017

Vihdoin! Ohi on.

Nimittäin hiusprojektini.
Halusin viime vuoden puolella lopettaa hiusteni värjäämisen. Olin niin kyllästynyt jatkuvaan tyvikasvun värjäykseen: kontrasti oli oman ja platinan valkoiseksi värjätyn hiuksen kanssa tyvärinä niin kova, että se oli aina peitettävä ja joutuin. Lisäksi, minua oli jo pidempään mietityttänyt ylimääräisten kemikaalien kehoon pukkaaminen tuon hiusten värjäämisen kautta. Ja olihan ne valkoiset hiukset melkoisen haperotkin, kun muutenkin on ohut ja luonnostaan kihartuva hiuslaatu.
Pidin kyllä vaaleasta tukasta, se sopi jotenkin luonteeseeni. Tai niin minä ainakin kuvittelen.

Värjäämisen lopetin siis viime vapun jälkeen. Juhannuksen tienoilla leikkautin valkohaperoa pois niin paljon kuin sitä suinkin sieti leikata ja rupesin käyttämään latvoihin sävyttää hoitoainetta. Sen avulla jaksoin siettää hitaasti kasvavaa uutta tyveä.

Mutta tänään! Tänään viimein nipsaistiin viimeisetkin värihaperomuistot tukastani pois (ihan hitusen on tuossa etuosan hiusten latvuksissa vaaleampaa sävyä, sillä en halua ihan lyhyen lyhyttä tukkaa, vaan jotain naisellista pehmeyttä pitää olla minun pallopäähäni, mutta muutoin väri on nyt oma). Eli noin reilu 9 kuukautta siihen meni. Nyt päässäni on luonnollisen väriset hiukset. Olen vain hämmentynyt niiden väristä. Kuvittelin olevani harmaa villasukka, mutta väri onkin melkoisen ruskea.

Joka tapauksessa, olen niin iloinen ja huojentunut, että jaksoin tämän kasvatusvaiheen läpi käydä, sortumatta heikkona hetkenä takaisin värjäämisen polulle. Silloin, kun peilistä katsoi haperolatvainen, kapisen pesukarhun näköinen kuontaloilmestys, oli kiusaus varata värjäysaika suuri. Mutta minä kestin ja selvisin. Aiemmin on nimittäin käynyt niin, että urakka on loppunut siinä 3 sentin kohdalla, kun ei vaan ole pystynyt katsomaan päätään enää sekunttiakaan.

Nyt voin keskittyä sitten värituskailun sijasta vaikka kasvattamaan pidempää tukkaa. Sen väristä, mitä tuolta päästä nyt kasvaa.

Olihan urakka, mutta onnellinen että sen tein.💇😊

Tänään, on viimein se päivä, että värjätyt hiukset ovat lähestulkoon kokonaan tiessään. Vajaa vuosi tässä meni. Pitkä prosessi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kävit ja tervetuloa toistekin :)